torsdag 8 juli 2010

close the door.

Ibland blir det bara för mycket, jag är där närvarande
men sen är jag plötsligt borta, försvinner i huvudet,
tänker på annat. Låtsas le för att folk ska tro att jag
fortfarande är där, närvarande. Men i huvudet är
jag på en helt annan planet. Minnen tas upp, undrar
ofta vad jag egentligen gör på just den platsen jag är
just då. Jag kollar på annat, tänker på annat, andas
en annan luft. Tittar ut, ser mörker, tittar in, ser
dansande människor. Nu har dom tagit av sig tröjorna
också, jag blundar, låtsas inte se när två människor
tar sig för nära varandra, ler, tittar djupt in i ögonen,
ler igen, huvuden som närmar sig varandra, den ena lutar sig
åt höger, den andra åt vänster. Läppar nuddar varandra
och jag blundar, det gör för ont.

Kärlek för en natt som sedan flyr, långt långt bort när
gryningen dagas. Kärleken springer iväg samtidigt som
flickan sätter på sig sina trosor, hon lämnar, han sover vidare
snarkandes.

Jag vill inte se, blundar, försvinner till min trygga zon,
sätter mig på cykeln. Cyklar snabbare än jag brukade,
tittar inte runt om mig, ser bara ljusen som kommer,
sen lämnar jag.

Inga kommentarer: