måndag 29 november 2010

ambivalens och dekadens

jag vet, jag vet att jag är sådär jobbigt ambivalent, jag har svårt att
bestämma mig, jag har svårt att välja. Den andra tanken kanske är bättre,
men egentligen vad är konsekvenserna om jag gör så? Hur mycket bra kan
jag få ut, hur mycket dåligt kan ske? Det är jobbigt, det är jävligt jobbigt
att vara i såna tankar hela tiden. Men jag vet själv att när jag väl har bestämt
mig då ändrar jag mig inte, även fast jag velat annat. Det funkar då, även om jag
valde fel alternativ så valde jag, jag väljer själv vad jag vill. Det är bara processen ATT
välja som är svår. jag klarar inte sånt, nu måste jag än en gång göra ett val,
det värsta val jag någonsin stått framför. jag vet inte vad jag ska göra, jag står
hjälplös vid korset och dom stirrar på mig. vad ska jag göra den här gången?

Inga kommentarer: