onsdag 6 augusti 2008

Okej, jag måste ta upp ämnet även fast andra kanske också har gjort det, men fjortisar.
Helt ärligt, vad är en fjortis egentligen?
Är det en som hänger vid ica ( man gör det här i Knivsta ) röker, blir "fjortisfull"( dvs. att man dricker lite med låtsas att man är aspackad ), försöker få så många ligg som möjligt för att bli populär. Eller är det helt enkelt en fjortonåring?
För mig måste jag nog säga att det är det första alternativet, jag kan se en 20 åring och kalla den fjortis, det beror ju helt på hur man uppför sig. Men hur kul är det egentligen att göra såna saker för att bli uppskattad och klassad, vill man inte hellre bli uppskattad för att man kanske är social eller jävligt bra på något, ( okej dom kanske är asbra på att knulla vem vet? ) Nej men ni förstår mig eller ?
Och sen det här med att man kallar människor fjortis, har jag rätt till det? Egentligen inte, men ändå dömer jag människor utan att ens ha umgåtts med människan. Måste erkänna att jag älskar att kolla på folk. Nej men vad tycker ni? Fjortonåring eller knullpaket? Vad är en fjortis.


Jag gillar när jag blir djup.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötnos. Saknar dig!

Kom och hälsa på mig en heldag på Grönan så ska jag visa dig vad en fjortis (täbb) är. ;)