tisdag 14 april 2009

Josefine är en bra människa, hon får mig att minnas min enda kärlek, musiken. Därför tänkte jag för er skull skriva ut de tre bästa låtarna med Lars Winnerbäck!
Kan ju börja med att säga att jag har fått lyssna på Lars Winnerbäck under hela min uppväxt, min far lärde mig att lyssna på budskapet och förstå att han inte menar att göra grym musik, utan musik som man lyssnar på. lars Winnerbäck får mig att sakna min gamla tid, tiden då ett bekymmer var om man har skrapat upp benet, då jag var lycklig om jag fick stanna ute tills 11 på kvällen. Tiden då inte tonårsfylla och massa skitsnack var the main thing, jag saknar det. Vill göra om, vill byta öde.

Plats 3: Kom ihåg mig då
Låten är den jag lyssnar på när jag är deppig, gör mig alltid glad, rader som "när du träffat botten, kom ihåg mig då" och "När du har varit i alla vrår och du har testat allt som går och
när du tröttnat, kom ihåg mig då" får mig att falla, rakt ner, för att sen kämpa mig upp igen till ytan. Den kom in i mitt liv som en storm och kommer aldrig försvinna. Winnerbäck stannar.

Plats 2: Hjärter dams sista sång
Låten påminner om mig själv, om olycklig kärlek. Den här låten ger mig en känsla av att man aldrig kommer glömma den där människan, jag kommer aldrig förstå hur saker hände, men ändå så tror jag på den riktiga kärleken. Hjärter dams sista sång är en fin låt.

Plats 1: Ingen tvekan om saken. Kom änglar
"Den vackraste stunden i livet var den när du kom, och allt var förbjudet" En låt som börjar med den frasen hjälper mig många gånger. Bara tanken på låten får mig att le, den här låten är obesegrad, kommer aldrig kunna ta över första platsen. Början och slutet knyts ihop på ett mäktigt sätt, den är bäst när Lisa Ekdahl är med, ni måste lyssna!

1 kommentar:

Josefine sa...

Mannen med texterna :D!