måndag 27 april 2009

Vem har sagt att man bara ska ligga i sängen och glo när man är hemma från skolan?

Inte jag iallafall, har städat hela övervåningen, vattnat blommor och dammat lite grann. Sedan har jag bakat scones som jag åt, älskar det! Nu har jag suttit i cirka en timme och pluggat. Ska ta en liten paus nu och kika på bloggar och skriva i min egna sedan ska jag göra instuderingsfrågorna till Massmedie-provet. Måste göra det någon gång i Maj, känns bättre att börja nu så att jag kan det mesta direkt så behöver jag ju bara repetera. Jag låter som ett riktigt MVG-barn som endast pluggar på fritiden, men ska sanningen fram så pluggar jag nog mycket mindre än andra personer, endast för att jag lär mig väldigt enkelt, det är skönt som bara den att jag inte behöver sitta dagarna innan och hetsläsa in allt. Jag lär mig genom att lyssna på andra och läsa texten en gång, sen kan jag det!


Har inte ens behövt äta en enda smärtstillande tablett under dagen, har knappt ont i knät, klart jag känner av det. Men jag kan böja det rätt mycket, ha det rakt, gå normalt och allt. Känns helt okej! Längtar tills jag kan börja springa igen, då blir det ut och jogga varje dag, okej kanske inte varje dag, men mycket blir det iallafall. Sen blir det ju gymet också under 2-3 gånger i veckan. Skönt.


Snart är jag tillbaka igen.

Inga kommentarer: