söndag 24 maj 2009

Universitetet nästa?

Varje gång jag sätter mig vid datan så går jag in, var 5.e minut på progress. För er som inte vet vad progress är kan man säga att det är TBS internet klassrum, det är där alla viktiga händelser, betyg och frånvaro hamnar. Att jag nu klockan halv tolv på en söndag tror att någon lärare ska lägga in någon ny uppgift eller liknande kanske låter lite patetiskt. Men det beror på att jag och troligen en del av mina klasskamrater (nojjarN främst då) inte orkar missa någonting i skolan. Det leder till att man måste hänga på skolan på dom lediga fredagarna, nej dom är inte lediga dom är lektionsfria förlåt DK.

Kontentan av det hela är att jag börjar fundera på om jag har kommit tillbaka till plugghästen som jag var ett tag där i mina yngre år som elev på thunman och gredelby. Men nej, jag längtar fortfarande till sovmorgarna och loven så jag har nog botats. Men den så kallade "Thoren-andan" börjar nog smitta av sig.



Jag och nojjarN?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en gång en snel kvinna med vackert råttfärgat hår och en försmak för mansluder pratar med sin ven "kryckan" ... denna "kryckan" förtäljer då hur hon är inloggad på proggan på självaste julafton, och där blev den minnesvärda historien så sorglig att den tog slut. Brahej!