fredag 8 januari 2010

tankeställare

Idag fick jag höra något om en gammal kompis som
helt ändrade uppfattning om honom. Det är läskigt
hur bra människor är på att ljuga och lura sin omgivning
om hur de egentligen mår. Att en person som verkar ha
en helylle och vanlig svenssons familj kan ha såna problem
och egentligen leva i ett helvete hemma. Jag blev arg på mig
själv för att jag har dömt honom så snabbt och sett honom som
en tråkig person som inte vill lära känna nya. Men nu när jag har
svart på vitt hur han egentligen har det har jag totalt ändrat min
inställning till detta.

Fy fan alltså, ibland behöver man uppvaknanden som det här.

Ni kanske inte har en aning om vad jag bubblar om, men ta en
stund ibland och tänk på människorna i din omgivning, är dom
verkligen så glada och lyckliga som dom verkar på utsidan?

1 kommentar:

Anonym sa...

precis! kanske något du och dina vänner borde tänka på..