tisdag 24 mars 2009

Deppinlägg igen.....

Tittar ut genom mitt fönster, ser livet pågå, en människa med hund går förbi. Strosandes, tittar ner på marken. Drar i kopplet, ser hunden lida. Ser mig själv som hunden, dras mellan två saker, att stanna upp och vara nyfiken, få lära sig nya saker, nya människor, nytt liv. Det andra är det trygga, människan som ger en mat, ger en ett hus att bo i, ger en trygghet. Jag vill inte vara det, vill bestämma själv vilken väg jag ska gå, men nej.
En dag ska jag uppfylla min egna dröm, den dröm som jag aldrig kommer släppa taget om, drömmen om att bli fri. Fri från måsten, fri från tvång, fri från allt. Vill komma dit, men kommer nog aldrig lyckas. Men försöka kan man ju!

Vill operera mig NU, vill bli frisk, vill våga springa som jag brukade. Varje sväng är ett beslut, ett beslut om att ge allt eller stanna vända sakta och sen köra. Den tanken kommer aldrig släppa mitt huvud, kommer aldrig försvinna ur mina tankar. Jag vill inte leva så.

To wipe away these tears of mine,
so I hold my pillow tight To imagine the life,
I'm lost in this dream ,
I need you to hold me
I'm scared of lonely

Inga kommentarer: