torsdag 12 mars 2009

Idag var jag glad, hela morgonen. Jag var till och med glad när jag och Mikaela sprang till skolan, jag var glad när jag satte mig på stolen, när jag pratade med daniel. Jag var glad tills jag såg den näst sista frågan på pappret om stress. "Hur mår du?", Jag visste att jag inte kunde skriva ett långt svar så att han förstod hur jag kände. Jag ville, men jag vågade inte, jag svarade "jag mår bra, punkt" Jag gick vidare, och förstod att även den här dagen var förstörd. Men tji fick jag, mina klasskamrater kan göra allt för att få en glad, jag fick en skitbra dag. Jag fick till och med mycket beröm av naturkunskapläraren. Borde jag valt natur? Jag vill inte ens tänka tanken, för jag vet att mitt liv borde ha tagit en annan vändning än vad jag har valt. Jag borde valt en annan väg!
Jag borde sluta tänka negativt, men jag får inte, kan inte. Jag sviker många om jag istället mår bra, eller nej jag sviker inte andra. Jag sviker mig själv.

Inga kommentarer: