måndag 17 november 2008

Mysteriet med ordet kollationera är löst, jag googlade inte som jag brukar utan tänkte till lite och gick in på word, klickade på länken granska och sedan på synonymer. Där skrev jag ordet se och vips vad kom fram om inte ordet kollationera?? Men efter det så googla jag ordet och fram kom en länk som sa att jag skulle gå in på synonymer.se.

jag skrev in ordet i den lilla rutan och klickade på "hitta synonymer".

Detta kom upp:
kollationera
kontrolläsa, motläsa, jämföra, granska, kolla, kontrollera, verifiera


Nu "lilla" GK har jag löst gåtan och jag bugar lätt och fortsätter framåt, tack för den erfarenheten!



--------------------------------------------------------------------------

Dagens då!


Sitter på en datakunskaps lektion och jag har börjat förstå saker! Kanske kan satsa på ett MVG i ämnet hehee...
Idag när jag kommer hem ska jag plugga det sista på företagsekonomin, imorgon är det prov, känns som att det kommer gå åt pipsvängen!

bjuder på en gammal bild på julia, mig, josefin och en amerikan. Ja där ser ni vi har spelat mot ett amerikanskt lag stationerat i Sverige!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu