måndag 2 februari 2009

ett steg och det är över.

Det finns så mycket som man måste göra i sitt liv, man måste skaffa en utbildning, ett lukrativt jobb, en perfekt man med de där små söta barnen vars intelligens är långt över medelmåttet. Jag borde göra allt det där. Jag har noll motivation för att plugga, för att lära img saker, för att ens orka tänka på var jag ska praktisera. Jag har ändå ingen som vill ha mig.
Det enda jag har lust med nu är att spela innebandy, det är det enda jag vill. Ingenting annat, jag skiter i allt, utom mina underbara vänner då. Det enda som betyder nu är att få gå ut på planen igen och springa av mig all skit och allt i skolan. Jag vill inte ens gå dit på dagarna, okej det kanske ingen vill. Men jag vill verkligen inte sitta på en lektion, jag vill inte vara istängd, jag vill bara springa. Spela, vinna, skjuta.. göra allt för att få spela så mycket som möjligt. Om en månad eller två kommer det vara slut, då kommer jag inte kunna göra det enda som håller mitt mod uppe längre.
Då är allt över.

Inga kommentarer: